سخن بزرگان

مس عنصری فلزی با ویژگی‌های شکل‌پذیری و رسانایی گرمایی و الکتریکی بالا است و پس از نقره بالاترین رسانایی الکتریکی را دارد ولی به دلیل قیمت مناسب، از این فلز بیشتر از نقره در سیم برق و … استفاده می‌شود.

رویداد نگار (تاسیس شرکت کشت و صنعت قارچ رامند مجار)

روزنگار:۲۴ - تیر - ۱۳۸۲

رویداد نگار:تاسیس

نام مدیر مجموعه:علی اکبر اسلامی

در سال ۱۳۸۸ فعالیت ساخت مجهزترین و پیشرفته ترین واحد تولید کمپوست در خاورمیانه در زمینی به مساحت ۱۱هکتار آغاز گردید . پروژه ساخت این طرح ملی با بهره مندی از پیشرفته ترین و مدرن ترین تکنولوژی ، تجهیزات و ماشین آلات روز دنیا با همکاری شرکت دالسم از کشور هلند آغاز گردید . به حول و قوه الهی و با حمایت های بی شائبه مسئولین محترم مراحل ساخت بزرگترین و پیشرفته ترین واحد تولید کمپوست خاورمیانه در مدت کمتر از یک سال با تلاشهای شبانه روزی مدیریت و پرسنل زبده مجموعه طی گردید و شهریور ماه سال ۱۳۹۰ شرکت کشت و صنعت قارچ رامند مجار با ظرفیت تولید سالانه ۵۰٫۰۰۰ تن کمپوست به بهره برداری و تولید رسید . با افتتاح این طرح عظیم ، شرکت کشت وصنعت رامند مجار مفتخر به ثبت برگ زرینی دیگر در صحنه اقتصاد ، تولید و کشاورزی در کشور می باشد . بر مبنای اصل مشتری مداری و استراتژی کلی مجموعه در ارائه محصولات با بهترین کیفیت ، کمپوست تولیدی در این شرکت با اتکا به سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2008) کارشناسان مجرب داخلی و خارجی و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات ، ماشین آلات و تکنولوژی روز دنیا با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و بذر ۱۰۰% اورجینال تولید و پس از بررسی کیفی و نمونه گیری در آزمایشگاه مجهز و تخصصی آنالیز کمپوست ، به پرورش دهندگان قارچ ارائه می گردد . حجم بالای تقاضاها و نبود کمپوست با کیفیت مناسب در سطح کشور مدیران مجموعه را بر آن داشت تا تصمیم به توسعه کارخانه و احداث فاز دوم بگیرند . پروژه فاز دوم تولید کمپوست در آبان ماه سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید .

آدرس و تلفن مجموعه:آدرس کارخانه قزوين آبيك كيلومتر 35 جاده قديم قزوين- آبيك- بعداز پل راه آهن- روبروي باغ كوثر - ۰

تیر ۱۴۰۰
2021 June - July
ذوالحجه ذوالقعده - ۱۴۴۲
10;
20;
30;
40;
50;
60;
70;
80;
90;
100;
110;
120;
ش
ی
د
س
چ
پ
ج
۲۹
19
-
۸
۳۰
20
-
۹
۳۱
21
-
۱۰
۱
22
-
۱۱
۲
23
-
۱۲
۳
24
-
۱۳
۴
25
-
۱۴
۵
26
-
۱۵
۶
27
-
۱۶
۷
28
-
۱۷
۸
29
-
۱۸
۹
30
-
۱۹
۱۰
1
-
۲۰
۱۱
2
-
۲۱
۱۲
3
-
۲۲
۱۳
4
-
۲۳
۱۴
5
-
۲۴
۱۵
6
-
۲۵
۱۶
7
-
۲۶
۱۷
8
-
۲۷
۱۸
9
-
۲۸
۱۹
10
-
۲۹
۲۰
11
-
۳۰
۲۱
12
-
۱
۲۲
13
-
۲
۲۳
14
-
۳
۲۴
15
-
۴
۲۵
16
-
۵
۲۶
17
-
۶
۲۷
18
-
۷
۲۸
19
-
۸
۲۹
20
-
۹
۳۰
21
-
۱۰
۳۱
22
-
۱۱
۱
23
-
۱۲
رویداد ها تیر
  • ۲۳ تیر تاسیس شرکت تعاونی شماره 2610 پرورش و تولید قارچ مهسا گروس تاسیس
  • ۲۳ تیر تاسیس شرکت تعاونی تولیدی قارچ گل بهار پاراتاک تاسیس
  • ۲۳ تیر تاسیس شرکت تعاونی قارچ خوراکی آرین گنبد تاسیس
  • ۲۴ تیر تاسیس شرکت کشت و صنعت قارچ رامند مجار تاسیس
  • ۲۴ تیر تاسیس شرکت تعاونی ورمی کمپوست 3596 ریحانه تاسیس
  • ۲۴ تیر تاسیس شرکت پیشرو قارچ صنعت تاسیس
  • ۲۵ تیر تاسیس شرکت نگین قارچ هوسم تاسیس
  • ۲۵ تیر تاسیس شرکت تعاونی پرورش قارچ گلستان مینودشت تاسیس
  • ۲۵ تیر تاسیس شرکت تعاونی قارچ امیر عباسی تاسیس

ثبت اطلاعات

بازدید کننده گرامی در صورتی که تمایل به ثبت اطلاعات در سامانه رویداد نگار قارچ دارید برروی دکمه ثبت کلیک نمایید

گذشته، چراغ راه آینده

روزنگار صنعت قارچ کشور

تاریخ و گذشته هر ملت بخشی از ارزش ها و هویت آن ملت است و با توجه به  این ارزش و جایگاه ویژه آن در مواردی  چالش های جدی در سراسر جهان به دلیل جعل یا سرقت بخشی از گذشته یک کشور شکل گرفته است.  پیشینه و گذشته هر صنعت یا صنفی نیز با تمام فراز و فرودهای آن در حقیقت هویت و شناسنامه صنفی آن مرز و بوم محسوب می شود که دارای ارزش ملی و میهنی برای آن مرز و بوم است.

جدای از اینکه بواسطه آگاهی از گذشته خواهیم دانست " چه بوده ایم و با گذشته زمان و انجام اقداماتی چه شده ایم "،  این آگاهی ضمن ایجاد غرور و اعتماد به نفس صنفی می تواند در شکل گیری و جهت دار شدن برنامه ها و راه های توسعه در آینده مورد استفاده سیاست گذاران و متولیان صنعت قارچ کشور قرار گیرد .

از آن گذشته در اجرای طرح های کوچک و منطقه ای صنعت و حتی در راه اندازی مزارع جدید در جای جای کشور عزیزمان بعنوان مثال تاسیس مزرعه ای درمنطقه گرم و کویری  نظیرکرمان، در صورت وجود منبعی متشکل از  نام و جزییاتی از تجارب کسب شده و مقایسه آن با وضعیت کنونی سایر واحدها،  با استفاده از تجارب ارزشمند پیشکسوتان معزز می توان تصمیمات مناسبی برای طراح های در دست اجرا و جدید منطقه گرفت. به زبان دیگر آگاهی از تجارب گذشته صنفی بهمراه آمار و ارقام صحیح  در کنار اطلاع از جزییات آن می تواند چراغ راه مدیران تولید و سرمایه گذاران جدید صنعت باشد.

نباید اجازه داد پیشینه و تجارب صنعت قارچ کشور که با صرف هزینه های بسیار سنگین و خون و دلهای فراوان رقم خورده است، در سینه تعداد قلیلی از همکاران و در زیر هزاران خاطرات و مشغله ایشان پنهان و بلا استفاده گردد. زیرا که  عقل، نگهداری تجربه هاست و بهترین تجربه ها آن است که به ما پند دهد.

بر این اساس رسانه هاگ برای نخستین بار با صرف زمان و هزینه بسیار، دست به بدعتی زده که در آن با جمع آوری و ثبت تمامی وقایع خرد و کلان صنعت قارچ کشور، حوادث مهم و ارزشمند شامل تاسیس مزارع، ابداعات و خلاقیت ها ،اولین های صنعت و تاریخ از دست دادن عزیزان و چهره های ماندگار صنعت، و ... در قالبی با نام  روز نگار صنعت قارچ کشور بر پایه روزنگار های متداول بهمراه ایده پردازی های نو، امکان آگاهی از تمامی حوادث مرتبط با صنعت قارچ کشور را برای محققین، دانشجویان و علاقه مندان فراهم آورده است.

روزنگار صنعت قارچ کشور ابزاری است مشتمل بر مجموعه اطلاعات  ثبت شده  وقایع  صنعت قارچ کشور تا بوسیله آن بتوان  وقایع مهم صنعت را بر اساس زمان وقوع آن بهمراه اطلاعات برگزیده ای از آن گاه شماری و جستجو کرد.

در خاتمه باید افزود اکنون که از گذشته صنعت اطلاعات مدون و دقیقی در دسترس نبوده و متاسفانه از آمار درست و مستند حال صنعت قارچ کشور در هیچ یک از عرصه های آن نیز اطلاعات  قابل اعتمادی وجود ندارد چگونه می توان از متولیان و برنامه ریزان کلان کشور توقع داشت نقشه ها و برنامه های جامع و راهبردی برای صنعت قارچ کشور تهیه و ارائه نموده تا آرامش بیشتری به تولید کنندگان و شاغلین آن ایجاد نمایند.

امید است این گام کوچک هاگ در کنار بانک آمار و اطلاعات همه جانبه صنعت که توسط متولیان صنعت ایجاد خواهد شد، ابزار پرکاربردی برای همگان و  البته برنامه ریزان  صنعت قارچ کشور باشد.

هاگ